معرفی اشکالات رایج در آپارتمان های نوساز

سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱

در این مقاله به معرفی اشکالات رایج در آپارتمان های نوساز میپردازیم

معرفی اشکالات رایج در آپارتمان های نوساز

یکی از بهترین موقعیت ها برای هر فردی، زندگی در یک آپارتمان نوساز می باشد. همان طور که اسکان در این نوع منازل فواید بسیاری دارد، از مضرات آن می توان به مشخص نبودن کیفیت خانه ها و قابل اعتماد نبودن آن اشاره کرد. چون خانه ی نوساز مورد آزمون و خطا توسط افرادی که در آن جا زندگی کنند قرار نگرفته و اشکالات آن مشخص و رفع نشده است. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که با این مشکلات در هنگام معامله مواجه نشوید و یا کمتر با آن ها رو به رو شوید. این نکات از لحاظ حقوقی و ساخت نیز مهم هستند. با انبوه سازان پردیسان همراه باشید. 

 

شناسایی کامل سازنده ی ملک 

همان طور که گفتیم، شناخت سازنده برای خرید آپارتمان نوساز بسیار مهم است. برای این کار می توان ابتدا به محلی که قصد خرید ملک از آن جا را دارید رفته و از طریق افراد آن منطقه و یا مشاورین املاک آن محل، سازندگانی که سابقه ی خوب و بدی در ساخت خانه دارند را بشناسید. البته در صورتی که این راه ممکن نبود، می توانید شخصا سراغ خانه های نوساز هر یک از سازندگان بروید و با بررسی کیفیت کار آن ها تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. بهترین موارد برای بررسی، خانه هایی با قدمت 2 سال تا 5 سال می باشند.

این نکته را درنظر داشته باشید که برای بررسی یک ملک، باید آن را مشاهده کرده و به کمک افراد متخصص مثل مشاوران قابل اعتماد یا متخصصین ساختمان، آن را بررسی کرد. توجه به حرف سازنده برای خرید ملک، اشتباه بزرگی است.

 

مشکلات رایج در آپارتمان های نوساز

انتخاب اکثریت مردم، خرید خانه ی نوساز به جای خانه هایی است که از قبل ساخته شده اند.

تفاوت خانه های نوساز با خانه های از قبل ساخته شده این است که تازه ساخته شده و هیچ کسی در آن جا سکونت نداشته است و یا خانه هایی که قبل از این که به طور کامل ساخته شوند، خریداری شده اند، که به آن ها خانه های پیش فروش شده نیز می گویند. اما خانه های از قبل ساخته شده شامل خانه هایی می شوند که، افرادی در آن جا زندگی کرده اند و بیش از 30 تا 40 سال قدمت دارند و اکنون مجددا برای فروش گذاشته شده اند.

  • خانه های نوساز از لحاظ قیمت، حداقل 20 درصد بیشتر از خانه های از قبل ساخته شده اند. در حالی کیفیت آن ها ممکن است در همان حد و یا حتی پایین تر باشند!
  • خانه ی نوساز این قابلیت  را دارند که می توان به سلیقه ی خود امکانات جدیدی را به آن ها اضافه کرد، البته باید بدانید که این کار در نهایت به نفع سازندگان آپارتمان است، چون مبلغ نهایی که باید به آن ها پرداخت کنید بسیار بیشتر از چیزی است که طی کرده بودید.
  • به دلیل شلوغ بودن و تراکم خانه ها، ممکن است املاک جدید در مناطقی دورتر از مدارس، سوپرمارکت و …. نسبت به خانه های قدیمی تر باشند.
  • شاید آپارتمان نوسازی که در آن ساکن شده اید، در منطقه ای قرار داشته باشد که افراد زیادی در آن جا زندگی نکنند و یا سال ها طول بکشد تا ساکن شوند.
  • اگر یکی از شروط شما برای خرید خانه، قرار داشتن آن در منطقه ای خوش آب و هوا و همسایگان زیادی است، پس به شما پیشنهاد می کنیم که از خرید خانه های نوساز صرف نظر کنید.
  • ریزه کاری و جزئیات به کار رفته در معماری خانه های نوساز بسیار کمتر از خانه های قدیمی است.
  • خانه های نوساز انگیزه و هیجان بازسازی کردن و تغییرات آن به سلیقه ی خود را به طور تقریبی از شما می گیرند. در نتیجه برای افرادی که دنبال تغییرات هستند مناسب نیست.
  •  اندازه ی خانه های نوساز در مقایسه با خانه های قدیمی کوچک تر است.
  • در صورتی که دنبال این هستید که خانه ی شما حیاط بزرگی داشته باشد و یا فاصله ی آن با خانه ی بعدی زیاد باشد، خانه های نوساز گزینه ی مناسبی برای شما نیست.
  • خرید خانه ی نوساز یا قدیمی، بستگی به این دارد که ویژگی هایی که مدنظر شماست را در کدام یک از آن ها می توانید پیدا کنید.  

 

بررسی محل قرارگیری آپارتمان

از نظر انبوه‌ سازان پردیسان، محل قرارگیری خانه در محل آن اهمیت زیادی دارد. محل قرارگیری خانه از نظر امنیت، دسترسی آسان به مرکز شهر، دسترسی به کمربندی های اطراف شهر،… اهمیت زیادی دارد. با توجه به اولویت های خود می‌توانید آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

 

بررسی آپارتمان توسط یک متخصص تاسیسات

آپارتمان نوساز اصطلاحا مثل یک پسته ی در بسته است. مثلا شما در جریان نیستید که فشار آب این آپارتمان تا چه زمانی همینطور خوب باقی خواهد ماند. یا از اشکالات موتورخانه سر در نمی آورید. سیم کشی برق ها در معرض دید شما نیست و کیفیت آن ها قابل بررسی نیست. عایق بودن دیوار ها تا زمانی که از آن آپارتمان استفاده نکنید مشخص نمی‌شوند. به همین منظور می‌توانید از یک متخصص تاسیسات کمک بگیرید.

 

بررسی کامل پنجره ها

از نظر حرفه‌ای ها، آپارتمانی زیباست که نور گیری خوبی داشته باشد. پس حتما در روز خانه را چک کنید و نورگیری آن را بررسی کنید. همچنین بررسی کیفیت پنجره ها هم اهمیت زیادی دارد. مثلا دوجداره بودن پنجره ها اهمیت زیادی دارد که باعث میشود از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری کند.

 

بررسی کفپوش خانه

به محض ورود به خانه، ابتدا کیفیت کفپوش خانه را بصورت کامل چک کنید. کفپوش خانه میتواند لمینت، سنگ، سرامیک و… باشد که هر کدام از این موارد مزایا ومعایت خاص خود را دارد. با بررسی کامل آن خیال خود را از بابت کفپوش خانه خود راحت کنید.

 

بررسی پوشش دیوار

نکته های زیادی بیان شد ولی یکی از مهم ترین نکات هم پوشش دیوار ها می‌باشد. مثلا اگر دیوار ها رنگ شده باشد یا کاغذ دیواری، قابل شست‌وشو می‌ باشد و این ویژگی بسیار مثبتی برای یک آپارتمان نوساز می باشد. همچنین اگر دیوار شما عایق صوتی باشد، در تمام سال هایی که در این آپارتمان زندگی می‌کنید، آرامش زیادی دارید. در کنار همه این نکات، کیفیت درب ساختمان را هم به خوبی بررسی کنید. همچنین مدا آن هم اهمیت زیادی دارد.

 

بررسی کامل آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاهایی می‌باشد که در خریداری آپارتمان باید به آن توجه کنید. مثلا کیفیت کابینت های خانه اهمیت زیادی دارد. اگر ظرف و ظروف زیادی دارید از بالا بودن تعداد کابینت اطمینان حاصل کنید. از مهم ترین نکاتی که باید در آشپزخانه خود رعایت کنید، محل قرار گیری هر کدام از وسایل است. کابینت ها باید در دسترس و محل قرار گیری آن هم اهمیت زیادی دارد. همچنین محل قرارگیری پنجره در آشپزخانه آپارتمان نوساز شما اهمیت ویژه ای دارد. انبوه سازان پردیسان به خوبی همه این موارد را رعایت کرده است.

 

مقاومت در برابر بلایای طبیعی

یکی دیگر از مواردی که احتمالا برای شما اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد، میزان استحکام خانه می‌باشد. مثلا آپارتمان نوساز شما از چه مصالحی ساخته شده است و توانایی مقاومت در برابر چند ریشتر زلزله را دارد؟ احتمالا پس از ساخت آن آپارتمان، تشخیص این مورد ناممکن می‌شود. پس می‌توانید از یک کارشناس کمک بگیرید.

 

بررسی کامل لوله کشی ساختمان

یکی دیگر از موارد مهمی که باید به آن توجه ویژگی کرد، لوله کشی ساختمان می‌باشد. در اکثر خانه های نو ساخت احتمالا در داخل خانه اثری از لوله ها نمی‌باشد. پس برای بررسی لوله ها باید زیر پله ها یا محل کنتور آب را چک کنید. جنس لوله ها هم اهمیت زیادی دارد که پیشنهاد ما لوله های چدنی و پولیکای فشار قوی می‌باشد.

 

نکته حقوقی خرید خانه نوساز: داشتن پایان کار

یکی از ضروری ترین نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید، این است که خانه ی نوسازی که می خرید، گواهی پایان کار داشته باشد. چون ممکن است ساختمان تخلفاتی داشته باشد که مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. 

 

جنگ اول به از صلح آخر

همان طور که گفتیم، ممکن است آپارتمان های نوساز، گواهی پایان کار، سند و یا پروانه ساخت نداشته باشند که در این شرایط توصیه می شود که از خرید آن امتناع کنید و یا حداقل، از زمان دقیق کامل شدن این مدارک اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

نکات ریزی که باید به آن توجه کنید

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید تعداد واحد های آپارتمان است. متناسب با شهری که در آن زندگی می‌کنید تعداد واحد ها اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. پله ها را به خوبی چک کنید. استاندارد بودن عرض پله ها هم اهمیت زیادی دارد. پاگرد ها هم باید متناسب با تعداد واحد ها ساخته شوند. هر نکته ای در این زمینه می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند، چون شما قصد خرید آپارتمان نوسازی را دارید که احتمالا چندین سال در آن زندگی خواهید کرد.

پیشنهاد انبوه‌سازان پردیسان این است که حتما موارد دیگری را هم بررسی کنید. مثلا میزان روشنایی پارکینگ و راه پله کافی است؟ از مصالح با کیفیتی برای ساخت نمای ساختمان استفاده شده یا خیر، ساختمان مجهز به سیستم اطفای حریق می‌باشد یا خیر. همچنین موارد بیشتری که در ادامه بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

 

تماس با ما