آشنایی با روش های کلاهبرداری در معامله آپارتمان

سه‌شنبه ۶ دی ۱۴۰۱

در این مقاله با چند روش کلاهبرداری در معامله آپارتمان آشنا می‌شوید

روش های کلاهبرداری در معامله آپارتمان

 

یکی از شناخته شده ترین راه های کلاهبرداری که سود بسیار زیادی هم دارد، کلاهبرداری در معامله آپارتمان می‌باشد. یکی از اصلی ترین علت های کلاهبرداری در این زمینه، اعتماد بیش از اندازه به طرف مقابل و انتقال مبلغ زیادی پول می‌باشد. معمولا در این حالت، شخص کلاهبردار سعی در بدست آوردن اعتماد شما می‌کند، پس از بدست آوردن اطمینان کامل شما نقشه ی خود را عملی خواهد کرد. جعل وکالت نامه و سند، فروش مال غیر و... چند نمونه از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. در ادامه موارد دیگری از این نوع کلاهبرداری را بصورت کامل برای شما شرح دادیم.

امیدواریم پس از مطالعه ی این مقاله انبوه سازان پردیسان توانسته باشد کمکی در زمینه معامله آپارتمان به شما رسانده باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

خرید آپارتمان بدون بازدید

برای توضیح کامل این مورد مثالی را برای شما شرح خواهیم داد: فرض کنید واحدی را مشاهده کردید، مشاور یا مالک پیشنهاد خرید آپارتمان مشابه دیگری را به شما خواهد داد و این پیشنهاد بصورتی پیش خواهد رفت که شما نمی توانید آپارتمان جدید را مشاهده کنید. بنابراین نمیدانید آیا آپارتمان مورد نظر مشاور یا مالک همان آپارتمانی است که شما مدنظر داشتید یا خیر. سپس پس از مشاهده ی آپارتمان جدید، متوجه کمبود امکاناتی مثل: سیستم تهویه و گرمایشی، لوله کشی ناقص و... خواهید شد. در این حالت قطعا حس منفی زیادی را به شما انتقال خواهد داد. پس برای جلوگیری از این مشکلات حتما سیستم گرمایشی و قبض آب و برق و… را کامل بررسی کنید تا نسبت به اطلاعاتی که از آپارتمان بدست آورده اید اطمینان کامل را داشته باشید.

عجله برای معامله آپارتمان و اعتماد به هر شخصی در این زمینه میتواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

پیش پرداخت در معماله آپارتمان

پیش پرداخت یکی دیگر از مواردی است که افراد باید به آن توجه کنند. فرض کنید برای اجاره آپارتمانی اقدام کرده اید و مشاور املاک درخواست پیش پرداخت بسیار زیادی را می‌دهد، دقت کنید که پیش پرداخت هم مبلغ مشخص شده ای در قانون دارد و نمی‌توان برای آن مبلغ دلخواهی تعیین شود. همچنین معامله حتما باید در حضور مالک و مستاجر انجام شود. تمامی مبالغ پرداخت شده مخصوصا به عنوان پیش پرداخت، باید در قرارداد ذکر شود. پس از دادن پیش پرداخت قبل از عقد قرارداد به صورت جدی خودداری کنید. چون این هم روشی برای کلاهبرداری معامله آپارتمان از افراد کم تجربه می‌باشد.

 

معامله آپارتمان در رهن بانک

یکی دیگر از روش های مرسوم کلاهبرداری در زمینه معامله ی آپارتمان، معامله ی آپارتمانی است که در رهن بانک است. گاها صاحب آپارتمان با استفاده از آپارتمان خود، وام گرفته و اگر صاحب آپارتمان کلاهبردار باشد در حین پرداخت وام های آن، آپارتمان خود را فروخته و این مور مشکل بسیار جدی برای صاحب جدید آپارتمان ایجاد می‌کند.

مگر اینکه صاحب قبلی این مورد را ذکر کرده و تمامی شرایط باز پرداخت وام را در قرارداد ذکر کند. در این صورت می‌توانید راحت تر اطمینان کنید. فراموش نکنید اگر تمامی موارد موجود در قرارداد ذکر شود، اعتماد بیشتری به شرایط برای شما ایجاد خواهد کرد.

 

قوانین خرید ملک از نماینده صاحب ملک

یکی دیگر از راه های کلاه ‌برداری در زمینه ی املاک، خرید و فروش ملک افراد بی تجربه می باشد. به این شکل که مشاورین املاک گاها خود را جای نماینده صاحب ملک جا زده و با وکالت نامه ی جعلی ملک آن فرد را به فروش می‌رساند. برای جلوگیری از این موارد حتما در حضور صاحب اصلی ملک، اقدام به معامله کنید. حتما از اصل بودن مدارک و سند و وکالت نامه مطمئن شوید. حتی اگر کپی بود، باید کاملا برابر با اصل همان مدرک باشد.

 

گول قول های وام های بانکی املاک را نخورید!

در سال های اخیر شرکت هایی روی کار آمدند که با دادن وعده وام های بانکی به مردم برای خرید زمین، شروع به کلاهبرداری کردند. این شرکت ها با تبلیغات گسترده در تهران سعی در ترغیب مردم برای گرفتن این وام ها تحت عنوان وام های کارآفرینی، جانبازی و.. کردند.

این کلاهبرداران با استفاده از مدارک جعلی، افرادی را تحت عنوان کارشناس و راهنما از طرف خود به سمت مشتریان می فرستند تا اعتماد آنها را جلب کنند. کار این افراد در مقابل افراد بی تجربه بسیار راحت تر است چرا که اینجور افراد به راحتی با دیدن چند مدرک ساده که بتوان با آن ثابت کرد که این شرکت ها معتبرند،  به راحتی گول آن را می خورند و پول و سرمایه ی خود را به همین سادگی از دست می دهند و می سپارند به دست این کلاهبرداران.

 

این افراد شیاد برای اینکه بتوانند از دست پلیس و مقامات قضایی فرار کنند و توسط آنها شناسایی نشوند، در زمان های مختلف، در لوکیشن های متفاوتی به صورت دوره ای فعالیت می کنند و پس از دریافت پول های افراد متقاضی از مکان قبلی خود دست می کشند و آن محل را ترک می کنند. در نهایت، باید سعی کنید که اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید با تحقیق و پرس و جو و بررسی کردن درباره ی این شرکت ها از معتبر بودن آنها مطمئن شوید سپس پول مورد نظر را به حساب آنها واریز کنید.

ترفند های مشاورین املاک در فروش ملک

در این قسمت یکی از روش های کلاهبرداری هنگام فروش آپارتمان را به شما معرفی می‌کنیم. توجه شما را به تجربه ی تلخ یکی از مشتریان انبوه سازان پردیسان، جلب خواهیم کرد. شخصی با یک مشاور املاک آشنا شد و به دفتر او مراجعه کرد. پس از مراجعه، با دفتری بسیار شیک و لوکس مواجه شد و تا حد زیادی اعتماد او را نسبت به کار آن ها جلب کرد. در حالی که این دفتر بصورت کاملا غیرقانونی کار می‌کرد. شخص کلاهبردار فردی را به عنوان خریدار آپارتمان معرفی کرده و مبایعه نامه ای را تنظیم خواهند کرد. سپس ملک را قیمت پایین تر از بازار، به شخص دیگری که در این کلاهبرداری همدست او است میفروشد. با استفاده از ضرری که به فروشنده وارد می‌شود، سند را از او گرفته و به چندین نفر میفروشند. سپس با دریافت همه ی پول ها فرار کرده و مشکلات بسیار جدی را برای افراد زیادی به وجود خواهند آورد. 

اگر شما هم تجربه ی کافی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنم قبل از اعتماد به هر مشاور املاکی برای فروش آپارتمان خود، ابتدا از بابت مجوز ثبت و فعالیت او اطمینان حاصل کنید. همچنین برای عقد مبایعه نامه حتما از افرادی کمک بگیرید تا گول هر مشاور املاک سودجویی را برای فروش آپارتمان مورد نظر خود نخورید.

 

جمع بندی نکات هنگام معامله آپارتمان

در درجه ی اول باید بدانید بدون صاحب اصلی آپارتمان به هیچ عنوان اقدام به معامله نکنید، مگر زمانی که اطمینان دارید نماینده ی صاحب ملک شخصی معتمد می‌باشد. همچنین دقت کنید که آپارتمانی را معامله کنید که سند آن و وکالت نامه ی اصلی داشته باشد. مگر اینکه کپی مدارک کاملا برابر اصل آن باشد. همچنین قبل از معامله ی آپارتمان حتما تمامی جوانب را بررسی کنید تا پس از معامله ی آن پشیمان نشوید. 

برای معامله ی آپارتمان خود می‌توانید از مشاوران مجرب انبوه سازان پردیسان مشاوره بگیرید. همچنین بهترین آپارتمان های شهر را از ما خریداری کنید.

 

 

 

تماس با ما